Nájdi ten správny materiál:

Nájdete tu pre vzdelávanie našich detí  aktivity a pracovné listy.prezentácie a videoprednášky.rôzne filmy a e-kníhy.najmä tak potrebnú podporu k učeniu sa doma 😉

Rúška či štíty sú konečne úžasná motivácia učiť vonku všetko, čo sa učiť dá -a teda pri našom takmer 2 ha veľkom pozemku je miesta a inšpirácií nespočetne- ak budem mať čas a chuť, pridám aktualitky. Čo ma aktuálne stále teší, je piatkový zážitok, keď som v rannom kruhu s deťmi prešla rôzne nápady a inšpirácie a potom sa každý sám na chvíľu ponoril do seba a napísal, čo by sa chcel tento rok naučiť. Áno, čítate s porozumením a správne- nie, čo očakáva, že ho naučím ja, ani čo si myslí, že ho čaká (po prelistovaní učebníc majú akú takú predstavu). Naozaj ma zaujímalo, čo by sa chceli naučiť. A odpovede sú viac než inšpiratívne a ja nimi stále listujem a hľadám, kde a ako sa to, čo sa chcú učiť, môže stať súčasťou našich školských dní.
– Ľubka, ja by som sa chcel naučiť liečiť stromy. Vieš, koľko ich je zranených a posprejovaných a porezaných a … ja by som sa chcel naučiť ich liečiť.
– Ja by som sa tento rok chcela naučiť, ako funguje vesmír. Ja viem, že to nikto nevie, ale baví ma pátrať a hľadať odpovede, vieš, nemusím ich nájsť, ale tie otázky, tie sú super, čo pritom vznikajú. Už zhruba viem, ako funguje naša rodina ( to je tiež taký vesmír v malom), tak by som chcela ísť ďalej.
– Ja by som sa chcel učiť o semienkach. Ako to, že je v nich schovaná celá rastlina? Ako ožije? Ako vieme, v ktorom je ktorá a čo potrebuje? Mohli by sme sadiť a pozorovať to? Možno na niečo prídeme…
– Ja by som sa chcel učiť o učení. Ty nám občas tak hovoríš, aj ako funguje mozog a ako sa tvoria cestičky , ale ja by som chcel vedieť o učení omnoho viac. Veď ako sa mám učiť, keď nás neučíte o tom, ako sa to robí?
– Ja by som chcela vedieť o Egypte, sfingách a mýtoch.Ako vtedy žili a čo si predstavovali ….
– Ja by som sa chcel naučiť meditovať. Tak naozaj. Niekde som čítal, že v niektorých školách to robia a lepšie sa im učí.Mne stále behá v hlave všeličo a potom tam nemám miesto na to, čo robíme a čo sa učíme, vieš?
– Ja by som sa chcela naučiť vzory. Vieš, brat sa ich učí…- myslíš vzory podstatných mien a a tak? – Ano, Vieš, ale aj ak sú niekde inde- napr. ako keď sme šili slovanské odevy- tam boli vzory. Alebo ľudia mali iných ľudí za vzory. Alebo v matematike- tá tiež má svoje vzory- či vzorce, A v prírode? Tam sú tiež isto vzory… JA myslím, že keď budem poznať vzory, pochopím všetko ostatné, aj to kde a ako sa opakujú a spájajú – v slovách, matike, aj v prírode, vieš?
– Ja by som sa chcel naučiť zapletať vlasy.
– Ja by som sa chcel naučiť zatĺkať klince.
– Ja by som sa chcel naučiť všetko o minulosti a budúcnosti. (Budúcnosti? Ako ťa podľa teba mám učiť o budúcnosti?) No, ja neviem, Ale škola je prípravou na budúcnosť, tak musí o nej aspoň niečo vedieť, či?!
– Ja by som sa chcel naučiť chémiu. Vieš, o prvkoch, z ktorých je zložený celý svet. A ako ich spájať a premieňať a oživovať- vlastne chcem vedieť, čo je podstatou sveta, od základu.
_ Ja by som chcel vedieť všetko o mineráloch a horninách a ako žili skaly a zem a čo robili, keď sme ešte nežili.Ako sa presúvali a tak.A prečo sú niektoré vzácne a iné obyčajné. A ako sa stať vzácnym alebo obyčajným.
– Mne je jedno, čo to bude, čo sa naučím, ale chcem sa to naučiť cez pokusy. Tie ma bavia.
– Ja by som sa chcela naučiť písať knihu, ako si to robila s triedou pred nami. A aj ju vydať a krstiť a zarobiť si peniaze.
– Ja by som sa chcel naučiť byť ticho. Moja mama vraví- Panebože, kedy už konečne dokážeš byť ticho? No a ja by som ju chcel potešiť, ale je toľko zaujímavého, čo sa stále deje a ja sa o tom musím podeliť, alebo sa opýtať, ak nehovorím , len keď spím.
– Ja by som sa chcel naučiť, ako pomáhať iným.Lebo keď sme boli v domove dôchodcov, skúsil som pomôcť jednej tete, ale ona to nepotrebovala a bola smutná, že jej pomáham , že to je akoby to nedokázala sama. Nie je jednoduché niekomu pomôcť tak, aby mu to pomohlo. Tak sa to chcem naučiť.

Myslím, že tento školský rok je parádna výzva. Nejaké nápady, ako to všetko spraviť súčasťou našich školských dní? Je tu niekto, kto vie liečiť stromy, alebo tuší, ako funguje vesmír, čo má znalosti, alebo hlbšie bádal na tému ktorejkoľvek vyššie popísanej detskej túžby vedieť niečo a chce prísť podeliť sa o to s mojimi úžasnými deťmi , ktoré sú plné záujmu a skvelých otázok?

Kontakt na inštitúcie


https://vudpap.sk/kontakty/
Pre rodičov, ich deti a pedagogických zamestnancov: koronavirus@vudpap.sk (nonstop)

Pre rodičov, ktorí akútne potrebujú podporu psychológa: 02 4488 1649 (pracovné dni od 9:30 do 14:30)

Bezplatná zelená VÚDPaP linka: 0800 864 883 (pracovné dni od 9:00-18:00)

Pre odbornú verejnosť – zamestnancov i riaditeľov CPPPaP a ČSPP: 0910 186 627 (pracovné dni od 9:00 do 17:00)

Zastavme násilie

https://www.zastavmenasilie.gov.sk/poradna/

Bezplatná NON-STOP linka: 0800 212 212

Ďalšie linky

LINKA DÔVERY NEZÁBUDKA (Liga za dusevne zdravie)

Tel: 0800 800 566

www.dusevnezdravie.sk


Andreas (iba v téme autizmus)

www.andreas.sk

Na telefóne +421 908 767 565 sme k dispozícii každý deň medzi 12:00 a 13:30


Dobrá Linka (Psychologická internetová poradňa pre mladých ľudí so zdravotným znevýhodnením)

#dobrálinka


Linka detskej istoty (LDI) /nonstop/

116 111

http://www.ldi.sk/


Modrý anjel

www.modryanjel.sk

Skúste aj…


Linka dôvery /nonstop/

055/ 622 2323

Linka pre ženy zažívajúce násilie v intímnych vzťahoch

0800 212 212

 

Linka nádeje /nonstop/

055/ 644 1155

 

Linka detskej dôvery

0907 401 749

(Každý pracovný deň od 14:00 do 20:00 hod.)

 

Sociálno-právna poradňa LDI/Ambulantné krízové stredisko LDI

0800 500 500

(Štvrtok a sobotu od 14:00 – 20:00 hod.)

 

Hore
V Blízkosti Offcanvas Bočný Panel