Nájdi ten správny materiál:

Nájdete tu pre vzdelávanie našich detí  aktivity a pracovné listy.prezentácie a videoprednášky.rôzne filmy a e-kníhy.najmä tak potrebnú podporu k učeniu sa doma 😉

autori: Nesra Yannier, Scott E. Hudson, Kenneth R. Koedinger

Zlepšenie výučby prírodných vied, technológií, inžinierstva a matematiky (STEM) má zásadný význam pre zlepšenie výučby STEM. Zlepšovanie prípravy učiteľov však postupuje pomaly. A aj tí najlepší učitelia majú problém udržať pozornosť nových kohort „digitálnych domorodcov“ a cítia potrebu nájsť inovatívne spôsoby, ako ich zaujať. Menej zamerané na vedecké fakty a viac skúseností s vedeckým bádaním, ktoré lepšie zapoja prirodzenú zvedavosť detí. Mnoho učiteľov základných škôl však zvyčajne nemá zázemie ani učebné materiály, ktoré by im umožnili vyučovať prírodovedné predmety z bádateľské perspektívy.
V reakcii na tieto problémy sme vyvíjali inteligentné vedecké stanice sa zmiešanou realitou (pozri norilla.org), ktoré zapájajú deti do aktívneho, základe výskumu založeného experimentovanie a učenie sa vo fyzickom svete a zároveň poskytujú interaktívne vedenia, ktoré podporuje učiteľov aj žiakov. Deti vykonávajú a interpretujú reálne experimenty vo fyzikálnom prístroji (napr. zemetrasný stôl, rampy, váhy). Algoritmy počítačového videnia s umelou inteligenciou rekonštruujú fyzikálne scénu a poskytujú vstup pedagogickým algoritmom, ktoré sledujú pokrok detí a poskytujú im adaptívnu automatizovanú spätnú väzbu, aby ich viedli pri vedeckom skúmaní, čím vytvárajú výkonnú formu podpory aktívneho učenia. Pútavý virtuálny pomocník „vidí“, čo deti robia, a podľa toho im poskytuje pomoc pri spoločnej práci.
Na jednom stanovišti deti experimentujú s fyzikálnymi vežami na zemetrasnom stole, predpovedajú, ktorá z dvoch minimálne kontrastných veží spadne ako prvá, a vysvetľujú prečo, to všetko s interaktívnou spätnou väzbou od virtuálneho pomocníka. Replikované experimenty s náhodným priradením ukazujú, že žiaci sa pri týchto fyzických interakciách podporovaných umelou inteligenciou naučia viac než pri úzko spätých interakciách na obrazovke s použitím rovnakých pedagogických algoritmov. Deti tiež dávajú prednosť týmto fyzickým interakciám podporovaným umelou inteligenciou pred interakciami na obrazovke, čo potvrdzujú prieskumy radosti a nadšené komentáre žiakov.
Nefunguje len tak hocijaké aktívne učenie. Keď vypneme inteligentné navádzanie systému tak, že žiaci sami voľne vykonávajú činnosti spojené so stavbou veže (podobne ako vo väčšine súčasných múzejných expozícií a tvorivých priestor), stále ich to baví, ale učia sa oveľa menej. Túto účinnú formu aktívneho učenia teda môžeme presnejšie definovať ako zapojenie žiakov do bádateľských úloh, pri ktorých predvídajú a vysvetľujú, motivovaní kontrastnými prípady spojenými s výučbovými cieľmi a podporovaní pestrým opakovaním so spätnou väzbou.
Tieto inteligentné stanice podporujú tiež prístup ku kvalitnému učeniu tým, že sú k dispozícii deťom z rôznych prostredí v múzeách, školách, programoch Head Start a chlapčenských a dievčenských kluboch a poskytujú deťom adaptívne podporu, aj keď nemajú k dispozícii znalého rodičov, učiteľov alebo pracovníka múzea , ktorý by ich viedol. Okrem priamej podpory aktívneho učenia poskytujú tieto stanice tiež príklad účinných techník aktívneho učenia, ktoré môžu učitelia a mentori využiť v iných kontextoch.
Zdroj: Science

O Autorovi

Manžel, otec, učiteľ a predseda správnej rady Nadácie EDUvolúcia

Kontakt na inštitúcie


Stránka ministerstva školstva:
https://www.ucimenadialku.sk/kontakt/
info@ucimenadialku.sk
Poradenské call centrum rezortu školstva

0800 138 033  (v pracovné dni  od 8:00 do 16:00)
————————————————

https://vudpap.sk/kontakty/
Pre rodičov, ich deti a pedagogických zamestnancov: koronavirus@vudpap.sk (nonstop)

Pre rodičov, ktorí akútne potrebujú podporu psychológa: 02 4488 1649 (pracovné dni od 9:30 do 14:30)

Bezplatná zelená VÚDPaP linka: 0800 864 883 (pracovné dni od 9:00-18:00)

Pre odbornú verejnosť – zamestnancov i riaditeľov CPPPaP a ČSPP: 0910 186 627 (pracovné dni od 9:00 do 17:00)

Zastavme násilie

https://www.zastavmenasilie.gov.sk/poradna/

Bezplatná NON-STOP linka: 0800 212 212

Ďalšie linky

LINKA DÔVERY NEZÁBUDKA (Liga za dusevne zdravie)

Tel: 0800 800 566

www.dusevnezdravie.sk


Andreas (iba v téme autizmus)

www.andreas.sk

Na telefóne +421 908 767 565 sme k dispozícii každý deň medzi 12:00 a 13:30


Dobrá Linka (Psychologická internetová poradňa pre mladých ľudí so zdravotným znevýhodnením)

#dobrálinka


Linka detskej istoty (LDI) /nonstop/

116 111

http://www.ldi.sk/


Modrý anjel

www.modryanjel.sk

Inštitút psychoterapie a socioterapie

Telefón: 02/44 880 163

https://www.socioterapia.sk/kontakt/

Skúste aj…


Linka dôvery /nonstop/

055/ 622 2323

Linka pre ženy zažívajúce násilie v intímnych vzťahoch

0800 212 212

 

Linka nádeje /nonstop/

055/ 644 1155

 

Linka detskej dôvery

0907 401 749

(Každý pracovný deň od 14:00 do 20:00 hod.)

 

Sociálno-právna poradňa LDI/Ambulantné krízové stredisko LDI

0800 500 500

(Štvrtok a sobotu od 14:00 – 20:00 hod.)

 

Hore
V Blízkosti Offcanvas Bočný Panel